~ my friends ~

Sunday, February 7, 2010

.: give signal please..... :.

hye..hye..bertemu lagi kita dalam alam ria disney..hehe...ala..saje jer bikin gempak..ala..mase ngkorang kecik2 dulu kan ade cite alam ria disney kat tv3 dulu..hehehe

ape nak cite yer..oh ye. ade satu benda yg dah lame nak dikongsi dalam blog ni..

baik..apekah benda di bawah ini?

bijak bestari belaka semuanya...betul..adalah sejenis kenderaan..

n secara kejadiannya, sesebuah kenderaan itu, sama ada bas, kereta, van or lori..mesti ada tayar...

betul!!!!!

n mesti ada cermin depan tu kan?



betul!!!!!

mesti ada pintu nak masuk kan?



betul!!!!!

pastu mesti jugak ada lampu kat depan n belakang...kan?

betul!!!!!

dan juga MESTILAH ADA LAMPU SIGNAL kan????

double BETUL!!!!!!!!!!!!!!!!

tetapi tolonglah orang2 di luar sana................ silalah menggunakan lampu signal yg sememangnya sudah disediakan..bukanna kome2 kene pasang dulu kan lampu signal tu..ada hanya perlu tolak satu sahaja satu bahagian dekat stereng tu utk memastikan lampu signal menyala bg menyatakan/memberitahu pemandu2 lain bahawa anda mahu membelok ke kanan atau ke kiri. sekurang2nya dgn memberitahu pemandu2 lain, maka tidaklah perlu kami di junction ini terus menunggu sedangkan rupa2nya kamu mahu masuk ke junction itu...

susah sangatkah???????????????

adoi la...

tp saya notice la kan...drivers kat sg besar ni mcm ramai x suka bg signal bila nak masuk ke simpang..n diakui oleh rakan2 di bilik guru...nape ek?

kasihanilah hamba......................................

tolonglah gunakan signal yang telah dicipta utk kenderaan itu..sian kat signal tu...sedih bile tidak digunakan oleh tuang yang empunya kereta.....

kan?

No comments: