~ my friends ~

Sunday, September 5, 2010

.: tudung hunting :.

ar...lagi beberapa ari jer nak abes dah ramadan 1431H..sayu pula rasa hati...

tapi ramadan kali ni paling bermakna..setelahh sekian lama tidak berpuasa penuh 30 hari di rumah...sejak masuk matrix..ye la...dok hostel kan...bermula kat kmns..pastu upsi...ar...pas abes blaja...ada2...ada puasa kat umah sebulan sebab belum posting..pastu posting kat sg besar~kira hidup merantau la..sebab btol2 balik 3,4 hari before raya..tapi tahun ni...yippie.yippie.yeay!sebab saya dah dok umah dengan umi tercinta dan adik2..jadi gembira berpuasa di rumah..hehehehe..n final year puasa sebagai single kot..hehehe...~moga dipermudahkan...amin =)~

gembira puasa kali ni...ikut umi dgr tazkirah..g solat sunat tasbih...but the best is buka puasa kat masjid besi...stay dr b4 maghrib sampai pas terawih...best2..buka puasa pon kat masjid...best..sebab dapat teman umi...g masjid same2 dgn umi...oh!seronoknya...harap2 lepas kwen nti pon dapat pelung macam ni lagi....insya Allah...

tadi gi kl...tudung hunting....for my big day plus hari raya...gi tudung hunting kat ampang park..jumpe..jumpe..cantek...~puji sendiri~pastu terjumpa sepupuku bersama baby dini yang comel cam nak gigit...dini dah boleh jalan...suke...gigi dah banyak...ma~long rasa cam nak gigit dini buleh?hehehe...sebab comel sangat la...they came all the way from lumut utk shopping raya tu...hehehe..

pastu, gi kl..pergh...gila ramai orang..nak jalan pon terpaksa bagi signal, macam kita nak kuar junction tu..ar macam tu la...ramai sangat2..naseb jumpe jugak tudung yang dicari..kalau tidak,penat sesia jer pegi...huhu...tapi tak pe la..dapat tengok gelagat orang shopping raya..

ar...raya..raya jugak...kita ni masih dalam bulan ramadan..hari2 terakhir ramadan...untuk menempuh malam2 akhir di bulan ramadan..jadi sama2 lah kita meneruskan amal ibadat kita..dan diteruskan juga di bulan2 lain jugak...

persiapan raya...persiap jugak..tapi, persiapkanlah jugak hati kita dalam bulan ramadan ni dengan beramal ibadat..supaya selepas ramadan ni kita mendapat hati yang baru =)

2 comments:

Anonymous said...

salam cikgu wan, ni kak norzie....kawan2 mase BTN kt KLIA aritu...ingat lagi?...bile bace post wan pasal g masjid sume, rase terpanggil nk share pengalaman....
sblm akak kawin pn, mmg tu ar rutin nye...ikut mak g masjid, join tadarus same2 mak, ikut mak g solat tasbih, khatam quran kat masjid same2...tp bile dh kawin, kite kena tukar environment baru...masjid yg baru, beraya di rumah yg lain, jumpe kawan2 masjid yg lain...kite akan amik mase utk terime sume segala yg baru...harap wan bersedia...tkde byk yg beza....cume kite ade 2 emak n 2 ayah....harap suami dpt membantu dan beri galakan... akak doakan wan bahagia dgn bakal suami ye...keyword dlm rumahtangga ni ialah ...TOLAK ANSUR... biar kite mengalah, sbb bile kite slalu mengalah suami akan tahu kite sgt sayangkan dia.... all da best ye...

fidahchomell said...

kak norzie ni mcm paham2 jer..emosi kite tgh x stabil..makin dekat harinyer..kitorg asyik gadoh..kite ni mommy's girl..sume umi pegi kite ikut..bile fikir dekat nak kawen..environment lain..cam takut..takut susah nak adapt..takut jugak nti suami kecik ati..kite ni mmg rapat sgt dgn umi kite...huhu...ni pon tgh fikir cam ne next year raya kalo x raya dgn umi kite..huhu..sedihnyer..akak doakan kite ek...kad br siap b4 raya..nti nak ajak akak n kak ira~pengantin baru~ dtg kenduri kita..doakan sume berjalan lancar ye...