~ my friends ~

Monday, September 6, 2010

.: dirisik :.

erm...u read it right!eh..tidak..saya maseih tunangan orang...masih2...

cumenyer nak cerita sebelum puasa hari tu, ada cerita...hehehe...ada beberapa makcik merisik saya...

pada suatu hari, lebih kurang seminggu sebelum umat islam menyambut ramadan, sesudah saya mengajar di kelas 1K kalau x salah..dengan pantas turun tangga kerana mahu ke tandas..tiba2 dihentikan oleh kak beti di penghujung tangga..katanya ada parents dok tunggu saya...wah..sape pulak ni...pastu terus pergi tegur mak cik tu, 'erm...ni cikgu wan ke?'...'a'ah...ye..saya la..ni mak sapa yer...'..'saya ada benda nak cakap dgn cikgu ni...'.. 'ar...jom la kite masuk duduk kat sofa kat bilik guru'..'erm..x pe la..saya nak privacy sket'...lalu saya pon membawa makcik tu ke satu bilik darjah yang kosong...ar...

'mak sapa ye ni...'~penuh sopan saya bertanya
'tak de mak sapa2...'
'ar?'~weih..memang terkezut owh...
'erm..nak tanya, cikgu ni dah ada yang punya ke?'
'ar?saya dah bertunang..dah nak kawen dah'~disebabkan terlalu terkejut..tak ingat ape lagi yang cakap
'owh...ye ke...'
makcik ni katanya nak cari cikgu..tak pasti untuk anaknya ke adiknya ke untuk dijadikan isteri...sebab die kata, dia tgk abang2nya kawen dgn cikgu, bahagia je..

pastu..ustazah umiku jua ade merisik2 kat umi tentang ku masa umi bawa myvi putihku gi amek ustazah kat bangi...sebab katanya dia ada anak lelaki tak kawen lagi...

saja nak share..pengalaman..macam2 kan...hehe...
apa yang nak dihighlightkan di sini adalah..bagaimana seorang ibu itu rela bersusah payah untuk mencari yang terbaik untuk anaknya..itulah kasih ibu... =)