~ my friends ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sunday, January 31, 2010

.: tak suke...dah bosan....bertahan....jadi warden? :.

ari ni ari ahad....saya wat per?berfoya2 di rumah saje....hehehehe

bangun pown dah almost noon...huhu...cover tdo...mangun2...basuh bj n tudung..pas2 sapu umah...pas2 g dapur carik makan...disebabkan tahap kemalasan yang tinggi utk keluar umah..makn roti n maggi aje..hehe..
memikirkan akan duty n akan makan di asrama...adalah sangat malas untuk keluar la kan...

so dalam kul 2.30 pas mandi2 gerak la ke asrama dgn langkah yg sangat malas....huhu...

sampai2 je...masuk2 je urusetia ku ternampak ustaz kz...dengan muka terkejut...aku bertanya..
'ustaz duty ker?'
'a'ah...dgn kak zana...'
'ar...sy igt ke sy yg duty'

adeh...sangat segan....rupe2nye tahun ni kalo time dak balik semua, mmg x da nama warden bertugas....adeh..so..pas ni kene check la jadual bertugas ari sabtu n ahad...kesudahannya minggu depan kene duty...adeh...mau pulang tapi...........................................................

so...pulang la ke rumah...erm...nak wat pe ek?erm..................nak tau wat per?
mengadap la ape lagi..naseb baik ade internet....berinternet jer la aku...huhu...blog hoping...updating blogs...searching infos preparing for p&p...huhu...i'm satisfied....at least i have one day where i can relax myself without having to go to hostel n tensioning myself...but as a reasult of that, i have to be on duty next saturday.....huhu...adalah sangat tak best......

pas2 wat aper lagi...x der ape...itu aje...seriously...dari ptg td...laptop mmg on sesaje...hehehe

oh yer...talking bout warden...
'x sukenyer jadi warden....................'
'aku dah mula bosan jadi warden........................'
'ko ni kire hebat la...bertahan jadi warden...................'

i'm going to elaborate more on the statements above............

1) 'x sukenyer jadi warden....................'
~sahabatku edzna telah mengeluarkan pernytaan...erm...lebih kepada lepasan n keluhan di suatu hari bertempat d dalam bilik guru....mungkin dia telah merasakan keletihan dan kesusahan dalam menjalankan tugasan sebagai seorang warden. u can ask any of the wardens...do they like to be a warden?kalau ada...mmg mantop la...but definitley i'm not the person owh....warden adalah tugasan terakhir yang saya nak...walaupon ade elaun....tapi adalah sesuatu yang sanag2 tak nak oleh semua orang............

2) 'aku dah mula bosan jadi warden........................'
~ayat ini disampaikan oleh sis intan..dinyatakan oleh safarin katanya...ye ke safarin?huhu...yer la..itu la routine nyer...baru sebulan tuh...kalau baru sebulan sudah terasa bosan...cam ner mau menghadapi hari2 yang mendatang?kalu nak ikutkan kebosanan aku...adalah sangat bosan!!!!!!!!!!!!tak suka jugak jadi warden...tp malas nak tunjuk kat org...n kadang2 tugasan sebagai seorang warden n bertugas jauh dari kl membuatkan kadang aku miss byk aktiviti dgn kwn2 kat kl...kenduri kawen la...reunin la..gathering la...argh!!!!!!tensen tau...tp...sekarang ni cuba untuk bertahan...sekurang2nya sehingga pertengahan tahun ini...harap2nya~~

3) 'ko ni kire hebat la...bertahan jadi warden...................'
~dinyatakan oleh kak zana kpd ku...erm...aku gelak jer...pastu terus revealed kat diorang perasaan sebenar aku..macam mana aku menangis pada hari pertama bergelar seorang warden..pada minggu2 pertama..pada bulan pertama menjadi warden....macam mana setiap kali balik duty mesti nangis n ngadu2 kat kak ros..macam mana risaunya aku untuk drive balik sorang2 mlm2...n betapa risaunya umi ku apabila aku perlu drive n bawa budak sakit ke hospital tengah2 malam..it's not an easy job...i have to be strong physically n mentally...outside n inside...walaupon kadang2 rasa down sangat..aku cuba utk ikhlaskan diri...sebab kalau kita ikhlas, kita akan happy utk wat keje...tapi ikhlas ke aku?yer la...dengan merungut di dalam blog menyatakan ketidakpuashatianku...apekah tugas2 yang aku lakukan adalah ikhlas/entah la...semuanya aku serahkan pada Yang Maha Esa untuk menilai...tapi aku amek semua tu sebagai pengalaman yang tiada nilainya...ang mungkin aku x merasa di tempat lain...tapi i;ve decided...cukuplah setakat 3 tahun plg lama utk bergelar seorang warden...dan aku x rase bakal suamiku akan suke utk aku meninggalkan dia untuk bertugas d waktu malam n bertugas di hujung minggu........................................................

2 comments:

khaulah said...

cikgu, be strong!

all da best! ;p

dira said...

thanks byk2 tc da jge kami sume,,
tc da nk kawin ye??jgn lpe invite tau..