~ my friends ~

Wednesday, August 1, 2012

.: cerita 31 julai :.

ada apa dengan 31 julai?
rupa2nya ada jugak yang tak sedar bahawasnya bulan julai ada 31 hari...
hehehe

macam ni....
biasalah cikgu2 kelas akan tutup kedatangan pada hari terakhir setiap bulan
so, hari ini maka sibuklah semua cikgu kelas mengambil buku kedatanagn untuk menaganalisis kedatangan murid-murid dan juga menulis nama murid2 untuk bulan setarusnya...
*nyaris2 terlupa sebab kelas penuh hari ni*

tengah kami semua sibuk di bilik guru melengkapkan buku kedatangan,
masuklah kak ezlin nak borak2 dengan cikgu2 ni
tak sure macam mana boleh timbul isu ni tapi tiba2

'bulan julai ada 30 hari kan'
nana menyampuk 'ni mesti dah tulis attendance 1 ogos hari ni'
'aku dah tutup attendance semalam...bukan julai 30 hari ke..kan august 31st'
'x la...julai ada 31 hari la'~beramai2
'kak min ingat lagi masa sekolah rendah, cikgu ajar kira guna jari'
'patut la aku rasa aku tutup attendance awal..anak i siap cakap ari ni 31 julai..tapi i kata 1 ogos'

hehehehe...lawak giler..so janga la terkejut kalau ada kawan2 kita yang tak tau bulan julai ada 31 hari...heeee...contoh adalah seperti di atas


No comments: