~ my friends ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, September 4, 2012

.: masuk kiri jika tiada kenderaan :.

i am not good at breaking rules...hehehe...bila ingat ingat balik nak gelak pon ada..
tapi betul la..kalau saya langgar peraturan, ataupun buat benda yang tak sepatutnya, mesti kantoi!

contohnya, ok, saya seorang yang skema, terutamanya dalam pemanduan. adik2 dan suami saya sendiri sememangnya selalu memerli saya sebab naik kereta mesti nak pakai seat belt dan kalau masuk junction mesti bagi signal, dan tak reti nak ikut macam mereka drive, pandai cari short cut. huhu..ada sekali tu dalam tahun 2010, saya nak tercepat kot, terlanggar lapu merah nak masuk kiri. yela kat putrakaya ni kan dah biasa MASUK KIRI JIKA TIADA KENDERAAN.so, agaknya saya pun macam tu kot. sekali kene saman da....siap gambar lagi. *kereta saya nampak comel dalam gambar tersebut*. apa lagi?bayar la..tapi bayar masa ada promosi, dapatla diskaun.

cerita kedua berlaku dalam bulan puasa hari tu, yang ni memang kelakar. saya skema. punch in and punch out tak miss.tapi sebab bulan puasa kan..takut jammed, nak balik rumah awal. kalau masa terakhir kena kelas di bawah, sellaunya tak punch dan terus balik je. *ramai je cikgu yang tak punch out dan balik lagi awal dari aku* tapi tu la. i'm not meant to break rules. puan penolong kanan petang siap mention lagi nama aku dalm meeting sebab balik awal..hehe...muka terkejut sebab the day before ( the day yang konon2 aku dikantoikan balik awal), aku sangat yakin kereta aku bukan kereta pertama yang keluar dari pagar sekolah. memang ada cikgu lain. tapi mals lah nak bergaduh dalam meeting. jadinya, senyum da gelak saja. balik bilik guru, semua kata sabar yer.. dalam hati aku *ala korang pun sama* aku balas je balik..aku tak rasa apa2 pun semua pun sama. cuma akau adalah the unlucky person on that day. dan sememangnya aku tak ditakdirkan untuk melanggar peraturan sebab tiap kali aku langgar, mesti kantoi. walaupun pertama kali... penat den...hehehehe

ha tu je la nak cerita!

2 comments:

Pina :) said...

dlu masa sekolah, kawan sy pernah ckp kat saya, kalau kita selalu langgar peraturan sekolah dan selalu kantoi, maknanya Allah syg kat kite.Taknak bg kite selalu buat salah.hehe :)

fidahchomell said...

kan..betul la pina. teacher pon rasa cam tu sebab tiap kali buat salah je mesti kantoi..hehehe