~ my friends ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, May 20, 2010

.: tentang aku :.

kehidupan lebih teratur dan lebih sempurna bila duduk di rumah......


kenapa?
sebab dah masuk 3 minggu dapat pindah duduk rumah..rasa lebih seronok..rutin lebih teratur..jadual makan lebih sempurna..kehidupan lebih baik la...but the best thing is dapat duduk dgn family..itu yang terbaik..

duduk rumah ni, rutin harian ialah bangun pagi, pas subuh, baca mathurat..pastu baca dzul jalali wal ikram 1085 kali..mathurat..lame sangat2 x amalkan..dulu selalu baca..tapi lepas tu..on and off..kadang2 tak teringat langsung..tapi Alhamdulillah...Allah itu Maha Besar..diturunkan sedikit ujian untuk mendekatkan kita kepadaNya..ya..ujian yang Allah turunkan itu sebenarnya peringatan kepadaku yang sering lalai dan alpa dalam mengingatiNya..aku akui, aku bukanlah hambaNya yang baik..banyak sangat dosa dan kesilapan yang aku lakukan..sama ada sengaja atau tidak sengaja..sangat2 banyak..tak terhitung..banyak sangat yang terbabas..akibat termakan bisikan Syaitan dan tidak berjaya mengawal diri..


walaupun aku tertanya2 kenapa aku yang diberikan ujian seperti itu..lama kelamaan aku sedar..itu semua peringatan untuk aku sebelum aku tersasar lebih jauh dari mengingatiNya..walaupun kesan kejadian itu masih bermain dalam ingatan..Alhamdulillah aku sudah semakin melupakan sedikit demi sedikit..aku selalu berdoa agar diberi kekuatan dan keyakinan untuk meneruskan kehidupan dan melupakan kisah hitam itu..Alhamdulillah..Allah tolong aku...


apa yang aku harapkan adalah selepas ini ada sinar kebahagiaan untuk aku setelah ujian yang datang....
apa yang paling aku pelajari daripada kejadian tersebut ialah..

KITA MERANCANG, 
TETAPI ALLAH PERANCANG YANG TERBAIK...


ye la..siapa sangkan aku akan berpindah dengan cara begini dan aku pasti tiada siapa yang menyangka aku akan berpindah dengan cepat macam ini..tapi itulah..Allah telah Merancang semua untuk hambaNya..


Yakinlah setiap yang berlaku adalah ketentuan Allah....
itu yang aku cuba sematkan dan itu yang aku sering yakinkan diri aku agar bangun dan kembali kuat seperti dulu....

No comments: