~ my friends ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, October 4, 2010

.: counting days :.

lamenya tak update...
tengah counting days ni...dupdapdupdap...risau pulak rsanya...

macam2 tak settle lagi...yang penting, kurangkan makan, baju nikah pon macam dah sempit...oh tidak!tak perasan pon berat badan dah naik...tp lately ni memang kuat makan pon...hehehehe...

macam2 yang bermain di fikiran bile dah dekat harinya..kadang2 tertanya2 pada diri sendiri..betul ke apa yang aku nak wat ni...but, there's no turning back...semoga dipermudahkan segala urusan dan dirahmatiNya...

apa yang bermain dalam fikiran?

pertama, selepas ni, suami perlu menjadi priority, which is macam sedih sebab i always want umi to be my top priority...ntah la..saya sangat rapat dengan umi...so far, bakal husband nampak macam memahami tp sedih jugak bila fikir2 nti first day raya tak dengan umi n adek2...sedih...sebab tengok my cousin yang selalu gi mana2 dengan family, pas kawen, terpaksa tak join sebab hubby nyer keje...nanti saya macam tu jugak ke...tak nak..tp tu la..kita tak tau macam mana kita in the future..apa yang saya harapkan semoga saya masih lagi mampu bermesra dengan umi n adek n my big family macam sebelum kawen...
encik bakal hubby, please take note...tq dear =)

kedua, tanggungjawab sebagai isteri...mampukah saya...huhuhu...wanita mudah hendak masuk syurga, tetapi wanita jugalah yang memenuhi neraka...*minta dijauhkan dari azab api neraka*..cukup dengan mentaati perintah Allah, mentaati suami selagi tidak bertentangan dengan ajaran Islam, jadi anak yang baik utk kedua ibu bapa..insya Allah pasti ada ganjaran...semoga saya mampu melakukan itu semua...amin

ketiga, ada family baru...ada umi baru, baba baru, abg baru (saya tak ada abg, hope that it'll be fun to have a big brother) n adik2 baru...the good thing is, keluarga makin besar, kasih sayang makin bertambah..tapi mampukah saya adapt dengan suasana baru itu....

keempat...ni memang nak highlight...ada kawan2 saya yang lepas kawen macam tak mahu contact2 dengan kawan2 lama...sebagai kawan baik, saya terasa...tp terfikir pula, adakah saya akan jadi macam tu bila dah kawen..i know, husband is the priroty...tp a wife has her life too i guess...



pening...pening....semakin banyak fikir, semakin rasa macam nak *lari*

1 comment:

Lia3003 said...

selalunya kan kak wan, bagi kita lah, kita takut nak mesej orang2 or kawan2 yang dah kawin, takut mengganggu..hehe..tu kita punya pendapat lah bagi pihak kita